۲

وقوع زمین لرزه نسبتا شدید در ژاپن

مقامات دولتی ژاپن اعلام کردند که صبح امروز (سه شنبه) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر استان‌های "ایباراکی"، "فوکوشیما" و سایر نواحی اطراف آنها را لرزاند. زارش ها حاکیست که این زمین لرزه موجب توقف چند دقیقه ای حرکت برخی از قطارها شده است.
Dina

زلزله دشتک چهارمحال و بختیاری ۱۴۵ میلیارد تومان خسارت داشت

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بررسی کارشناسان، زلزله ۳.۳ ریشتری دشتک که روز چهارشنبه ۱۱ اسفند رخ داد، ۱۴۵ میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی روستایی و شهری شهرستان اردل وارد کرد.
Dina

زلزله ۳.۴دهم ریشتری حوالی بندرعباس خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:زلزله ۳.۴دهم ریشتری صبح امروز در حوالی بندرعباس خسارت جانی و مالی درپی نداشت. وی افزود: براساس گزارش موسسه ژئو فیزیک تهران این زلزله در ساعت ۸ و۵۴ دقیقه در عمق ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد.
Dina

زلزله ۴.۵ ریشتری کازرون فارس خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: زمین‌لرزه ۴.۵ ریشتری چهارشنبه ۱۳ بهمن کازرون در استان فارس، خسارتی نداشت. : این زمین لرزه در ۱۲ کیلومتری شهر کازرون،۱۴ کیلومتری نودان و ۲۴ کیلومتری قائمیه در شهرستان کازرون روی داد.
Dina

حضور رئیس‌جمهور در منطقه زلزله‌زده گیشان بندرعباس

رئیس‌جمهور در دومین برنامه سرزده بازدیدهای خود در هرمزگان، پیش از ظهر امروز در منطقه زلزله زده گیشان از توابع بخش فین شهرستان بندرعباس حضور یافت. گیشان در ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در اثر دو زلزله ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری به طور کامل تخریب شد اما بنیاد مسکن به سرعت کار ساخت منازل مردم را پیگیری کرد و اکنون بسیاری از واحدهای مسکونی این روستا به پیشرفت بالای ۵۰ درصد رسیده و برخی از آنها نیز با تکمیل نهایی به مردم تحویل شده است.
Dina

۲ زلزله خانوک در کرمان هیچ خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به دو زلزله ای که در چند ساعت اخیر در شهر خانوک از توابع شهرستان زرند اظهار کرد: خوشبختانه این دو زلزله هیچ خسارت جانی و مالی در بر نداشته اند. وی ادامه داد: تاکنون طبق بررسی های صورت گرفته در شهرستان های زرند و راور هیچ گونه خسارتی جانی و مالی گزارش نشده است.
Dina

ریزش سنگ تنها رخداد گزارش شده پس از زمین لرزه بندرعباس بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ریزش سنگ در مسیر بندرعباس به حاجی آباد حد فاصل ایست بازرسی شهید میرزایی تا روستای آب شیرین تنها رخداد گزار شده پس از وقوع زمین لرزه بوده است.
Dina

مردم منطقه زلزله‌زده هرمزگان ساختمان‌های خود را بازبینی‌کنند

بنیانگذار مقاوم‌سازی و مدیریت بحران در ایران، از مردم مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان درخواست کرد برای جلوگیری از ریزش ساختمان‌ها قبل از وقوع پس لرزه‌های احتمالی بعدی، حتما پایین ترین بخش ساختمان‌ها شامل سطوح، زیرزمین، پارکینگ و دیوارهای ساختمان‌ها را به دقت مورد بازبینی قرار دهند.
Dina

رزمایش زلزله وزارت نیرو در استان البرز برگزار شد

رزمایش تمرین-آموزشی زلزله وزارت نیرو درمنطقه مرکزی شمال کشور با رویکرد مقابله با خسارت‌های وارد شده به تاسیسات آب و برق دراستان البرز برگزار شد.
Dina

۸۳ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی اختصاص یافت

مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: ۸۳ میلیارد ریال اعتبارات کارگشایی برای بازسازی مناطق زلزله زده روستایی استان اختصاص یافت که با اولویت ساخت ۱۴۳ واحد تخریبی پرداخت می شود. وی با اشاره به اینکه بازسازی ۱۴۳ واحد زلزله زده در اولویت قرار دارد و باید در ماه جاری تکمیل شود گفت: برای بازسازی این واحدها از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، به ازای هر واحد ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
1 2 3 110