Dina

۵مصدوم در برخورد سمند با پژو ۴۰۵ در محور بانه _ سقز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان از برخورد یک دستگاه خودرو سواری سمند با پژو ۴۰۵ در محور بانه_سقز حوالی روستای "بله‌جر" خبر داد. وی افزود: در پی اطلاع توسط مرکز eoc، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات گردنه خان شهرستان بانه با تجهیزات امدادی به محل حادثه اعزام و با همکاری تیم های اورژانس به امدادرسانی مصدومین پرداختند.
Dina

قطعی برق؛ معضلی ادامه‌دار در استان کردستان

کرونا کم بود کە امسال قطعی برق و گرمای بیش از حد تابستان نیز قوز بالای قوز مشکلات مردم استان ولو کشور شده است. خاموشی‌هایی کە گاها در روز بە چند ساعت می‌رسد و کار و بار مردم و کسبە بازار را حسابی به هم ریختە و حال نیز این خاموشی‌ها در برخی مناطق بە دو وعدە در روز رسیدە است.
Dina

امداد و انتقال مصدومان در حادثه برخورد دو خودروی تویوتا در محور بانه به مریوان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان از برخورد یک دستگاه خودرو استیشن با وانت تویوتا در محور بانه_مریوان، جاده کریم آباد خبر داد. وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش،  تیم امداد و نجات مرکز امدادی جمعیت هلال احمر بانه به محل حادثه اعزام شد و با همکاری و حضور عوامل امدادی آتش نشانی و اورژانس و عوامل انتظامی شهرستان بانه مصدومین به مرکز درمانی منتقل شدند.
Dina

تلف شدن ۱۲۰ راس دام بر اثر سیل در کردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل روز دوشنبه در بیجار، باعث تلف شدن ۱۲۰ راس دام در این شهرستان شد. او افزود: سیل همچنین به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های ۲۰ روستا و ۲ شهر حسن آباد یاسوکند و توپ آغاج در شهرستان بیجار خسارت وارد کرده است.
Dina

سیل و آبگرفتگی در شهرستان بانه/ اهالی محله پارک شهر امدادرسانی شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه اظهار کرد: با وقوع سیل و آبگرفتگی، تیم‌های امدادی جهت امداد رسانی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان بانه به محلات گزارش شده از سوی مدیریت بحران اعزام شدند. وی افزود: بارش شدید باران در مناطق بالادست نیز سبب جاری شدن سیل و پر شدن زمین های خاکبرداری‌شده محله پارک شهر شد، که سریعاً تیم های امدادی به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام و نسبت به تخلیه آب و رفع خطر نشست زمین با همکاری سایر دستگاه‌های خدماتی و نظامی ازجمله آتش‌نشانی و نیروهای انتظامی و مرزبانی، اقدام کردند.
Dina

کردستان زیر تیغ خشکسالی!

این روزها استان کردستان هم همچون سایر مناطق کشور، با بحران کم آبی روبەرو است، بارش‌های ناچیز پاییز و زمستان در سال ۹۹ سبب خشکیدن رگەهای آب در زمین و از رونق افتادن کشاورزی و کوتاە شدن قد سدها و کم شدن آب آشامیدنی در استان شدە است.
Dina

تنش آبی در پاوه به بحران تبدیل شده است/کاهش ۳۵ درصدی بارش در پاوه

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه با اشاره به کاهش بیش از ۳۵ درصدی بارش ها، گفت: تنش آبی در پاوه به بحران تبدیل شده است. وی افزود: تنش آبی در شهرستان پاوه به بحران تبدیل شده و بر اساس آمار شهرستان پاوه با کاهش بیش از ۳۵ درصدی بارش‌ها مواجه است که میزان بارش را به ۴۵۰ میلی متر کاهش داده.
Dina

تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل استان کردستان تا پایان تیر ۱۴۰۰

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل استان کردستان و رونمایی از این طرح تا پایان تیرماه سال جاری تاکید کرد. وی همچنین در ادامه سفر خود به بازدید از ایستگاه های سی جی اس گاز شهر سنندج و تاسیسات مربوط به آن پرداخت و در جریان اهم اقدامات گازرسانی و به کارگیری الزامات پدافند غیرعامل در زیرساخت مربوطه از مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان قرار گرفت.
Dina

حجم رواناب‌های کردستان ۵۴ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم رواناب‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد کاهش یافته است، وی افزود: در فروردین ماه امسال، میزان بارش‌ها ۸۳ درصد کاهش یافت که در مدت ۵۳ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، ضمن اینکه در اردیبهشت ماه نیز بارندگی ۹۴ درصد کاهش داشت.
Dina

زلزله کردستان را لرزاند

بامداد امروز زلزله کردستان را لرزاند، براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشوری، این زمین‌لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.
1 2 3 5