- آژانس خبری بحران - https://disasternewsagency.ir -

تصرفات حریم رودخانه‌های قزوین،عامل اصلی خسارت هنگام بارش‌های شدید است

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی با اشاره به نقاط پر خطر استان هنگام وقوع سیلاب گفت: در حال حاضر ۱۱۰ رودخانه فصلی در استان وجود دارد و ۴۷ رودخانه نیز از داخل شهرها عبور می‌کند و در مجموع ۱۶ شهر و ۱۰۵ روستا هنگام بارش‌های شدید در معرض خطر قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: در مجموع ۲۲۴ نقطه پر خطر در استان شناسایی شده که هنگام بروز بارندگی شدید امکان خسارت برای آن‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: باتوجه به موضوع مناطق پرخطر لایروبی رودخانه‌ها باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد، همچنین برای جلوگیری از بروز خسارات جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها نیز ضرورت دارد؛ چرا که سالانه شاهد ساخت و سازهای زیادی در این مناطق هستیم و همین عامل بیشترین خسارات را در استان وارد کرده است.

این مقام مسئول افزود: شرکت آب منطقه‌ای متولی رودخانه‌های استان است و هرگونه فعالیت در این مناطق باید تحت نظر این ارگان باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارش مدیریت بحران استان برای لایروبی رودخانه‌ها با شهرداران استان مکاتباتی داشته و نظارت‌های خود را نیز افزایش خواهد داد.

مهدیخانی اظهار کرد: اداره کل راهداری و شهرداری‌ها نیز موظف به لایروبی رودخانه‌های دارای پل و رودهای داخل شهر هستند و باید اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
تنش آبی در پاوه به بحران تبدیل شده است/کاهش ۳۵ درصدی بارش در پاوه
[1]

 

منبع: ایلنا