- آژانس خبری بحران - https://disasternewsagency.ir -

برگزاری رزمایش مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، علی سلیمانی روز یکشنبه با بیان اینکه صنعت نفت و گاز بطور بالقوه یکی از خطرناکترین بخش های صنعت در ایران است، افزود: ترکیبی از تجهیزات عظیم و پیشرفته، مواد شیمیایی قابل اشتعال و فرآیندهایی که تحت فشار زیاد هستند می تواند منجر به حوادث فرآیندی خطرناک و حتی مرگبار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه رزمایش ها باعث آمادگی بیشتر در مقابل حوادث احتمالی می شود، اظهار داشت: با توجه به تهدات موجود و بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام، یکی از محتمل ترین حوادث فرآیندی، خطر نشت گاز از ظروف تحت فشار است.

رییس HSE شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: اجرای برنامه های مؤثر مقابله با شرایط اضطراری و بحران می تواند پیامدهای ناشی از چنین حوادثی را در تأسیسات پیچیده پالایشگاه گازی ایلام کاهش دهد.

سلیمانی ادامه داد : مطابق برنامه ریزی انجام شده و سناریو از پیش طراحی شده، رزمایش سطح ۲ مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با حضور واحدهای درگیر در صحنه مانور از جمله HSE، عملیات، حراست، روابط عمومی، امور اداری، پایگاه مقاومت شهید جهان آرا و نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام و همچنین حضور به موقع و مشارکت اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید
بحران خشکسالی در ایلام/میزان تولیدات کشاورزی استان کاهش یافت
[1]

وی یادآور شد: همکاران عملیاتی نسبت به فعالیت های تعریف شده با آغاز این رزمایش، طبق برنامه از پیش تعریف شده و زمان بندی های مورد نظر اقدام نموده و پس از اعلام شرایط اضطراری، بلافاصله نشست کمیته شرایط اضطراری تشکیل شد و ابعاد مختلف رزمایش در بین اعضا تعیین راهکارهای برون رفت از شرایط اضطراری، تعامل و هماهنگی تمامی واحدهای درگیر و دیگر موارد مرتبط با رزمایش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس HSE شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در پایان رزمایش، جلسه ارزیابی به ریاست مدیرعامل و با حضور اعضا کمیته شرایط اضطراری، فرمانده صحنه، اعضای اصلی واحدهای مشارکت کننده و ارزیابان تشکیل و نقاط قوت و ضعف توسط ارزیابان داخلی شرکت مطرح و مورد بررسی و تحلیل اعضا و عوامل شرکت کننده قرار گرفت.

 

 

منبع: ایرنا